Ramadhan 1428 Hijrah

.

Hari ni 1 Ramadhan, bulan yg mulia. Umat islam seluruh dunia start mengerjakan rukun islam yg ke-4. Bulan ramadhan ni la bulan untuk kita kumpul pahala, dan segala amal ibadat kita digandakan (betul ke..?). Bukan la maksud aku bulan-bulan lain kita takyah buat amal ibadat tapi time bulan ni je la ada solat tarawikh, ada tadarus Al-Quran dan juga bulan yg wajib kita berpuasa pada siang harinya.

Cerita pagi awal ramadhan plak. Pagi ni awal pagi lagi aku dah bangun, kul 3 sbb nak tgk bola kat tv. Sempat la tgk first half, 2 bijik Michael Owen score. Lepas tu Michael Owen plak tgk aku. Sampai la ita kejut aku bgn sahur. Lepas sahur aku sambung lelap kejap. Hari ni start masuk opis kul 8 pagi, balik kul 4.30 ptg, sepanjang bulan ramadhan nih. Sampai opis dalam 7.50 camtu, tgh lepak check email, kul 8.15 dapat sms dari "ayen sr" tanya menara TM tak evacuate ke sbb TNB Bangsar & PJ dah evacuate sbb bergegar. Ermmm, patut la ada announcement suh bertenang tadi. At last kul 8.30 baru la kuar semula announcement supaya evacuate menara TM nih. Nasib baik la naik lif, kalo kene turun tangga, aku rela duk kat opis ni je. Tgkt 31 beb....

So, kepada semua aku ucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa


0 comments: